First Wrestling meet, Snowfall !!

Tjenare! 
 
Förra veckan hände det inte så mycket! Var på hemma match i onsdags, alla basket lagen hade match både tjejerna och killar, slutade med att alla lagen vann utom guys varsity, som förlorade med två poäng i en match som de ledde med 10 poäng och tappade... surt men riktigt kul att titta på! Trodde faktiskt inte att jag skulle gilla basket   så mycket, har aldrig tittat på basket eller fattat något så fick en lektion i hur basket funkar av de som är bäst på basket, amerikanarna! På fredagen så tog jag bara det lugnt, var tvugen att gå upp tidigt, kl 5.30 för att ta mig till skolan för min första brottnings tävling, på hemma plan också, skönt. Var lite smått nervös med vikt, första matchen, mycke folk som tittar,  m.m!  Iaf kl 6 var vi tvugna att vara där och rulla ut mattorna. Den här tävlingen var en såkallad team-duel, vilket betyder att man tävlar lag mot lag, så man har en duell mot en annan skolan och går igenom alla viktklasser och den som vinner flest matcher i duellen vinner och går vidare. Eftersom det är rätt många i min viktklass i vårt lag så tar de reserverna från Junior Varsity laget och placerar ut de i andra skolor som saknar brottare i den viktklassen. Jag blev placerad i Gateways brottnings lag. Iaf nog med allt hur de går till. Vann min första match efter en ganska enkel vinst mot en kille från Sand creek, 11-3 var resultatet, har video från den matchen som jag ska lägga upp. Andra matchen var en riktigt tuff match, mötte en rätt rutinerad brottare men vann med 3-1, tajt match. Åkte sedan på min  första förlust, blev en pinn, vet inte vad de kallas på svenska men, det är iaf när man blir nedtagen och man har båda skulderbladen i marken i tre sek. Ledde matchen med 4-0 men eftersom en pinn är en automatisk vinst så förlorade jag. fjärde matchen var mot en kille från min skola så var lite tråkigt att möta han... vi har vart riktigt jämna innan så visste att de skulle bli en tajt match dock har han några fler brottningsår så hade inga höga förhoppningar.  Ledde med 4-1 tills tredje, sista ronden, men han lyckades få take-down mot mig, som är 2 poäng, 4-3 fick sedan två penalties mot mig, som var värda 1 poäng vardera så 4-4 med några sekunder kvar, tyvärr så lyckades han ta sig ur från underläge vilket ger 1 poäng, vilket han fick med en 1 sek kvar, så var riktigt surt men bra erfarenhet. 
Sista matchen var en placeringsmatch, mötte en rätt så bra brottare men lyckades ta ner han rätt lätt så efter en rond så tog jag min första pin, och vann automatiskt, riktigt skönt att ta min första vinst och min första pin i min första turnering. 3 vunna 2 förlorade! Riktigt kul men sjukt tufft, var helt slut efter den dagen, blev klara vid 5 tiden, så från 6 på morgonen till 5 kvällen! 
 
Efter turneringen så åkte jag hem och käkade middag med familjen, drog sedan över till daltons och hängde med polarna. Söndagen kollade jag football med familjen, denver vann, härligt!! 
 
Hmmm, har inte hänt så mycket som jag kommer ihåg den här veckan, brottningen rullar på som vanligt, hård träningen varje dag. Har fått lärt mig nått nytt också, varje gång man ser en svart flagga innan man går in i idrottshallen så vet man att man skulle stannat hemma, svart flagga betyder en jävligt tuff träning, tuffare än vanligt! Den här torsdagen var en "black flag day".... vill inte prata om de, tufft var de iaf. På fredagen hade vi en duel, den här gången bara en duel inte en stor turnering, så lämnade skolan kl 3 för att ta oss till sand creek high school i colo. springs. Både Varsity och JV hade en duel. Fick reda på att deras JV lag inte var så stort, så var inte säkert att jag skulle få en match. Så när vi hade invägning så fick jag reda på att jag inte hade nån match, lite surt men skönt med en forfeit( automatisk vinst för att man inte har nått motstånd) tänkte jag men visade sig att de hade en varsity brottare som inte var rätt vikt, han skulle brotta 113 pounds men vägde för mycke, så istället för att ge bort en forfeit så lät dom han brottas mot mig! Så mötte en bra, rutinerad brottare, så blev rätt närvös. Men slutade meden vinst 5-1, två takedowns och en reversal. Så var riktigt nöjd efter matchen!! Har den matchen på film också, ska lägga upp den också tänkte jag. Slutade med att både vårt varsity och JV vann hela duellen! 
På lördagen hade varsity, den förra veckan var bara JV, samma turnering som vi hade också på hemma plan, team duel! Då inte JV brottas så är vi tvunga att hjälpa till att sköta klockan, resultat tavlan m.m! Så satt vi resultat brodet och kollade på när vårt varsity lag brottades. Slutade med att vi vann hela turnering riktigt enkelt, med 50 poäng varje duel ungefär, vilket betyder att man vinner nästan alla matcher. 
Åkte sedan hem till daltons med alla brottare som jag brukar hänga med och käkade och bara chillade, kom några flera kompisar senare på kvällen, kom sedan en riktigt trevlig överrasking på kvällen: SNÖ, ett riktigt snöoväder drog förbi så slutade med att jag sov över för ingen ville ut och köra i ovädret. På söndagen vakna vi alla upp rätt sent eftersom alla var rätt trötta efter all brottning hela helgen, så som belöning så åkte jag, kevin, dalton, hunter och daltons farsa till Wingnutz och käkade lunch/brunch och kollade när Cincinatti Bengals mötte Dallas cowboys! Har inte hänt så mycke mera bara tagit det lugnt gjort lite läxor. 
 
Hoppas ni alla har det bra där hemma, hört att det har vart riktigt kallt, minus 20 nån dag! Här har det nästan vart shorts väder mitt på dagen tills igår. 
Aja nog om vädret, ha det bra alla och sköt om er, God Jul och Gott nytt år också, lite tidigt kanske men men! 
 
Ciao 
 
Misha och Chloe!
 
Klätt granen, blev riktigt fint!!
 
 
 


Kommentarer
Cicki

Åhh det var en riktig fin Kalle Anka gran!! Vi köpte vår i lördags, hoppas den blir lika fin...

2012-12-10 @ 09:30:02


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Myhighschoolyear

Här delar jag med mig av mina dagar som utbytesstudent i USA genom bilder, berättelser, videos och annat smått och gott! So Enjoy or Beat it

RSS 2.0