Halloween och League Champs

Tjenare!!
 
Har vart en riktigt härlig vecka med en del saker som hänt!
Har vart halloween och en del annat som hänt...
 
Iallfall, Måndagen var vanlig dag tror jag, kommer faktiskt inte ihåg vad som hände då, tror de var en rätt vanlig dag! Football träningen efter som vanligt, känns lite konstigt att bara ha football och inte soccer elle crosscountry längre och kommer säker kännas ännu mera konstigt när man inte har någonting alls, får se vad jag ska göra på vintern, alternativen står mellan basket eller brottning som är riktigt populärt här och som de är rätt många som vill att jag ska testa på.... får se hur de blir med de.
Tisdagen var de fullt med läxor som man börjar bli lite trött på dock tur att jag har off hour ocgh study hall där jag kan göra nästan allt, men men bara att vänja sig. Resten av kvällen satt jag och tittade på resor som YFU anordnar på våren, för utbytesstudenter, de finns lite olika att välja på beroende på vilket district i USA man bor i. Det som finns för mig att välja på är: Hawaii, NY i 5 dagar, Road trip på östkusten, Road trip på västkusten, Las Vegas, Östkusten i 5 dagar nått sånt tror jag. Får se hur ekonomin ser ut när man ska bestämma sig. 
 
Onsdagen var som kanske några av er vet Halloween i USA, något som är riktigt stort i USA, vilket jag har fått förklarat för mig inte är sant, har fått de föklarat för mig såhär, "de spelar ingen roll vad det handlar om vi amerikanare lägger nere mycket tid på allt". Haha stämmer rätt bra tycker jag.
Iallfall som sagt så är halloween kanske en av de största helgdagarna(? har glömt bort vad de heter,haha)
så var ju tvungen att fira den som amerikanarna gör de, så efter football träningen så åkte jag, kevin och chantz hem till mig för att leta reda på något att klä ut sig med, Chantz hade redan klätt ut sig, till boba fett från star wars, slutade med att jag klädde ut mig till en späckhuggare, haha och kevin till en blandning av Freddy Kreuger och en lieman eller nått sånt blev nått lite halvt random. Efter vi fixat i ordning oss så tog vi oss in till downtown Elizabeth och gick runt och Trick or treat. Det härliga är att det är helt sjukt fullt med folk överallt ungar och deras föräldar och tonåringar som går runt på gatorna som är fullpackade, så att bilarna har svårt att ta sig förbi. Träffade några andra som vi gick runt med ett tag också sen tog vi bilen till ett annat ställe och gick runt där. Det andra härliga är att ALLA har riktigt mycke godis här finns det inget, "tyvärr vi har ingenting", om man "inte här någonting" här så är det för att det är slut och är det slut så tar man bilen och åker och köper mera. Vi var ute i ungefär 2 timmar och kom hem med ungefär 2 kg godis, lite mera kanske, haha!
 
Torsdagen var en vanlig dag, vit dag tror jag! Hade foods där vi gjorde smoothie och hade lite "sen" Halloween tävling där den som gjorde den mest smakfyllda smoothien och den som gjorde den bäst garnerade smoothien vann en påse med godis. Lyckades vinna "bäst garnerade"!!! Off hour efter de, hade inte så mycket att göra så cooper(som har bytt till min off hour) tog bilen till Castle rock och käkade med Austin! Study hall så har jag kommit på att jag kan gå till clay klassrummet och hålla på, efter de så har jag clay så jag kan bara stanna kvar där, rätt skön dag, börjar älska min white day mer och mer. Efter football träningen så var det team dinner.
 
Fredagen var vanlig skoldag, hade egentligen planerat på att åka och kolla på gymastics som hade sitt state meet, där de tävlade om delstats titeln, men funkade tyvärr inte eftersom man inte får missa mer än två classer för att kunna få spela, och som ni vet så bjuder fredagen alltid på football så... blev ingen gymnastics för mig.
Men men, aja som jag sa så är fredag alltid game day. Men den här gången var det lite speciellt, den här gången stod league titeln på spel och Weld Central stod som motstånd. Var en riktigt rolig match som slutade 41-20 till oss och league titlen var säkrad och state play-offs, YEEESSSSS!! Gick riktigt bra för mig också en riktig kul match för mig också, lyckades med alla mina extra poäng, hade en som var lite speciell! Var en extra poäng där han som kastar bollen bakåt till holdern, missade holdern totalt och bollen rullar 5 6 yards bakåt, så jag får springa bak och plocka upp bollen, plockade upp bollen och sprang som en galning 5 6 yards och ser sedan att de kommer 4 Weld central killar mot mig, lyckades titta upp och se Jordan så jag kastar ett rugby kast till honom som lyckas fånga den och springa in med den i målzonen!!! folk var helt galna på lektarna och alla spelarna var helt galna, kan säga att de inte är så ofta som en kicker "throws a touchdown". Tyvärr så fick vi ett straff mot oss, "blocking in the backfield" vilket jag inte helt vet vad det är men så den extra poängen blev inte godkänd vilket kändes sjukt surt... dock så går det försöket om, dock så är blocking in the backfield ett 10 yards penalty så vi fick backa 10 yard och försöka med ett fieldgoal istället, som jag lyckades med så kändes ändå rätt bra, men hade vart roligare och bättre med den andra extra poängen. Hoppas alla förståd min förklaring där, har rätt kass svenska också så vet inte hur de låter men men. Efter matchen så åkte vi hem och kollade film var riktigt trött efter matchen.
Fick nyss veta att vi är seedade nr 7 i hela staten, och kommer möta Silver Creek som är seedade nr 10 kl 1 nästa söndag. Vet inte om de kommer direkt sända matchen men vet att de har hänt förut så ska kolla på de och säga till om den kommer sändas.
 
Lördagen, var det tjejvolleyboll regionals, vilket är ett försteg till delstats tävlingen. Så om det skulle ha vunnit den här distrikt tävlingen så skulle de ha gått till delstats tävlingen. Aja iallfall, åkte in till skolan vid 1 tiden och stannde till kl 3, de förlorade båda sina matcher vilket betydde att de inte gick vidare till nästa steg. Surt, var i alla fall riktigt kul att titta. På kvällen så åt vi ute på en av de mexikanska restuarangerna i stan och efter de hade coopers flickvän och skolans dramaklass/klubb en teaterföreställning på skolan så följde med familjen och kollade på den och åkte sedan hem till en kompis efter. Riktigt rolig föreställning.
 
Söndag, vakna ungefär precis har käkat söndags frukost här borta, har kommit på att det är en tradition, på söndagar så hjälps alla åt att göra riktig amerikansk brunch/frukost, vilket består av, amerikanska choclad pannkakor med sirap såklart, bacon, scrambled eggs. Mums! lite onyttigt men men, vad hade man väntat sig.
 
Aja vart en riktigt rolig vecka med mycke som hänt, glömde bort att säga att jag har fått ett care package från morsan och farsan också, tackar för de! innehöll svenskt godis, julkort att skicka hem till kompisar och släkt och julklappar till mina värdbröder och till mina värdföräldarar. Hoppas alla har det bra där hemma och att det inte är allt för kallt, kan säga bara för att vara lite taskig att de är runt 20 grader och soligt här borta.  Ville bara passa på att säga Grattis på födelsedagen till min Farfar, önskar att jag kunde ha vart med igår när ni firade dig men får säga grattis från andra sidan Atlanten istället.
 
Verkar som att flera har haft problem med att kommentera på inlägg också, ska försöka att fixa de om ni har haft problem med att kommentera på mina blogginlägg så kommentera på mitt facebook inlägg om min blogg.
 
Hare bra, saknar er alla där hemma!!
 
Ciao
 
 
Kevin med Chantz Boba fett hjälm på sig, glömde säga de också, på torsdagen var de ett pep rally för att peppa Volleyball, gymnastics och football som all hade viktiga matcher den här veckan och för att hylla andra lag som gjort bra ifrån sig den här säsongen.
 
Teaterföreställningen!
 
Smoothien som vann bästa garnering!!
Jag Kevin, chantz och Austin om man tittar noga kan man se att de är rätt mycke folk som är ute.
 
Chantz hemmagjorda Boba fett dräkt, riktigt häftig!!!
 
Riktigt dålig bild men var mörkt ute, men ville bara säga att de ser ut som att de är jul men de är egentligen bara en jäkla massa Halloween pynt. Skulle verkligen ha tagit mera bilder, tog inte ens en bild på alla som var ute på trick or treat... aja!!
 


Kommentarer
Christoffer

Deu pratat svewenska inte pauå longe? :)

Fullt upp som vanligt verkar det som. Vill mer än gärna att du hör av dig om matchen sänds live nästa söndag!
TIPS på sport du kan introducera i vinter, bandy ;)

2012-11-05 @ 22:31:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Myhighschoolyear

Här delar jag med mig av mina dagar som utbytesstudent i USA genom bilder, berättelser, videos och annat smått och gott! So Enjoy or Beat it

RSS 2.0