Don't Stop Believin'!!! Homecoming Week

Hallloj där hemma! Hoppas livet rullar på som vanligt där hemma och att alla har de bra!
 
Kan börja med att säga att jag har haft en sjukt rolig och riktigt fullspäckad vecka och förra helgen så har därför varit lite dåligt på bloggfronten! Aja förra veckan hände det inte så mycket mera än footballs match på fredagen som vi vann 51-6, gick rätt bra för mig, 30 yard fieldgoal, 4 av 5 point after touchdown, en perfect kick off så var rätt nöjd efter den matchen!! Dagen efter slutade rätt dåligt dock, hade en av vår viktigaste match i soccer dagen efter mot Fort Morgan som var vår värsta konkurrent, matchen slutade iaf 3-1 till dom vilket betydde att vi var tvugna att vinna matchen på tisdagen veckan efter för att kunna gå till State play offs vilket aldrig har hänt i vår skolas soccerhistoria. Så det var jäkligt surt! 
Helgen bjöd sedan på Homecoming shopping, köpte mig en ny kostym, slips och skjorta så allt var klart inför homecoming dance på lördagen veckan efter.
 
Aja mycket som hänt under homecoming week, som jag berättat förut så är det en vecka då alla elever och lärare visar "the school spirit" som supportar skolan genom att klä ut sig och göra en massa roliga saker som Iron Man, poweder puff m.m. Varje dag var en så kallad Dress-up day, då man klädde ut sig i olika teman beroende på vilken dag det var, kul grej för att visa "school spirit".
 
Måndag!
Måndagen var preps VS Nerds, vilket betydde att man kunde klä ut sig till nörd eller populär, rik eller cool ungefär! Det blev nörd för min del, så klädde ut mig till nörd! Så gick runt hela dagen i skolan som nörd. Nästan varje dag hade också ett event på kvällen, på måndagen stod Iron Man på schemat! Iron Man är volleyboll för killar där varje klass( Senior, Junior, Sophmore, Freshman) tävlar mot varandra och klär ut sig. Min klass, Seniors, valde att klä ut oss till superhjältar. Gick riktigt bra för oss, krossade freshmans sedan sophmores och sedan Juniors i en tight match. Den som sedan vinner bland alla klasser möter sedan alla lärare för att försöka vinna, vilket ingen klass någonsin gjort. Tills i år vilket vi gjorde så kändes skönt att kunna säga att vi var de första någonsin ;)
 

Tisdag!
Tisdagen var Superheroes VS Villians, vilket är superhjältar VS the bad guys, "skurkarna...". Den här gången tog jag samma kostym som jag hade på Iron Man vilket var " Captain Sweden", hade på mig min sverige tröja, sverige shorts och den svenska flaggan som en mantel. Tisdagen var också dagen då vi inte hade något event på kvällen, men inte för mig! Soccer game väntade, där vi var TVUGNA att vinna för att gå vidare till play offs, vi spelade mot vista peak som vi visste att vi var bättre än men visade sig att vi hade samma problem som mot Fort Morgan vi spelade dåligt första halvlek och sedan skit bra i andra men kan inte få in bollen i målet så vi förlorade med 1-0... och därmed var soccer säsongen över för mig! jäkligt surt men men har fortfarande footballen.
 
Onsdag!
Onsdagen var Pros VS Joes, vilket är proffs mot de under vardagliga, exempel luffare m.m. Den här dagen var jag också tvugen att ta mitt senior photo, då man klär upp sig så ville inte förstöra det fotot genom att klä ut mig så blev inget klä ut sig den dagen. Onsdagen bjöd också på Powder puff som är amerikansk fotboll för tjejer, med samma koncept som Iron man, varje klass tävlar mot varandra dock så klär de inte ut sig. Så blev till att sitta ute i Colorado kylan i ca 2 timmar men de var det värt för min klass vann igen :D härligt!!!
 
Torsdag!
Torsdag var Surfer VS Skier, klädde ut mig till skier, har dock inga bilder på de...! Torsdagen var också vår sista soccer game, hemma mot Engelwood, vår skolas rivaler så vi var verkligen tvugna att avsluta på topp med flaggan också i topp! Men fortfarande samma problem som dom tidigare matcherna, dåligt i första halvlek och sedan riktigt bra i andra men vi kan inte få in bollen i målet. Så det kändes nästan ännu mera surt att förlora sin sista soccer match i Elizabeth tröjan. Torsdagens event var Bonfire, ungefär som Valborg, man samlas runt en stor brasa och bara umgås, hänger och laddar upp inför football game dagen efter. 
 
Fredag!
Fredagen är den stora dagen då allt händer, nästan allting under homecoming week kretsar kring footballs matchen. Den här dress-up dagen var " Clash of the classes" då man skulle ha på sig sin klass färg( Seniors svart, Juniors röd, Sophmores grå, Freshmans vit). Den här fredagen hade vi korta lektioner för att kunna ha pep rallyt, vilket betyder att vi alla samlas i idrotts hallen för att tagga till inför matchen och för göra lite roliga tagga till aktiviteter och lite uppvisningar från Cheerleaderna och gymnasterna. Efter det så var det dags för "the parade". Paraden är också till för att tagga till inför matchen senare på kvällen och är också ett tillfälle att marknadsföra varje skolidrott, det gör man genom att varje sport tillverkar en flotte som alla som håller på med den sporten åker med på för att marknadsföra sin sport, detta gör man genom att dela ut godis. Speciellt för Football som jag valde att åka med på var att alla seniors fick åka med på en special flotte som var en gamal lyxbåt som de renoverat och satt in ljudsystem i och tagit bort taken så att det såg ut som en kabb. Riktigt häfigt! Iaf så åker alla olika sporter runt på sina flottar runt "stan" på main street där de är fullsmockat med folk .
Efter the parade så var det dax för Tailgate, återigen så handlar de om olika sporter som marknadsför sig själva och samtidigt som alla ska visa school spirit genom att delta och stötta sporterna. Varje sport har ett eget bås/stånd där de säljer olika saker eller har en aktivitet som de tar betalt för. Så gick runt och testa massa olika sporter och köpte lite saker här och där.
 
Nu till de viktigaste, "the big Homecoming Football Game!!!". Kl 5 2 timmar innan började man ladda upp, eller tja egentligen har man ju laddat hela veckan. Iaf var en jäkligt tuff match vilket vi visste innan, Fort Morgan var det bästa mostånd vi skulle möta vilket vi visste och var beredda på trodde vi! vi började starkt iaf, första touchdownen efter 6-7 minuter och jag lyckades med min första point after touchdown, och kan säga att jag aldrig varit så nervös i hela mitt liv! för er som kanske tror att det är rätt enkelt att lyckas med de så kan jag säga att på träningen så lyckas man med alla men när det står cirka 800-1000 personer och kollar och du har en enorm press på dig så blir allt så mycket mera komplicerat men jag lyckades och var riktigt stolt för har haft problem med nervositet innan och missat pågrund av det.
Iaf första två quarters så låg vi under med 7-20, och tack vare att vi lyckades blocka ett av deras point after touchdown så vi hade ett gyllene återhämtningsläge men som det såg ut så såg det ut som en klar förlust, efter att vi spelat riktigt dåligt!
I halvtid var det inte direkt en glad coach kan jag lova, dock det ända han hade att säga var, " Don't stop believe, just play your ass off for eachother". Tydligen var de ett par kloka ord för andra halvlek gick vi ut och runt ut sagt krossade de, vi lyckades gå upp 26-26 och efter att jag hade lyckats med alla mina point after touchdown så stod det 27-26 och vi ledde med ett poäng! De två sista minuterna var helt sjukt nervöst, de hade bollen vid sin egna 30 yard line och var på sitt sista försök och var tvugna att avancera 10 yard för att få 4 nya försök! De lyckades och kom andra fram till våran 30 yard line med fyra nya försöka och cirka 1 minut kvar av matchen. Vi lyckades stoppa de vid två försök så att när de var på sitt tredje försök var tvugna att försöka passa bollen istället för att springa med den. Den här gången lyckades vi fånga bollen, göra ett såkallat interception vilket betyder att vi får tillbaka bollen och börjar anfalla. Detta betydde att vi i princip hade vunnit matchen då det var 30 sek kvar och vi hade 4 försök på oss att hålla oss kvar på offense. Så ett riktigt bra slut på den bästa skolveckan någonsin. Var helt sjukt nöjd med mig själv och alla andra, var en riktig Don't stop believin' känsla efter att ha återhämtat sig, kändes verkligen som att man var i en high school football movie, en sjukt härligt känsla att få ringa i klockan(en tradition på skolan som man gör efter man vunnit en hemma match för att signalera alla att man hade vunnit) efter att ha vunnit en så tight match, det bästa var också att vi i princip är klara att gå till state play offs, vi behöver dock vinna våra 3 sista matcher vilka är väldigt enkla men änddock. Efter matchen som ett firande, var det dags för fyrverkerier, riktigt häftigt! nästan lika bra som UNTs advents fyrverkeri.
Efter matchen åkte jag hem till daltons och hänge/firade lite med några fotballs killar.
 
Lördag! 
På lördagen var det det andra stora eventet, Homecoming dace! Började dagen med att åka och shoppa fin skor som skulle passa till min kostym, vilket gick vädligt fort, chockerande brukar alltid ta riktigt långt tid för mig. Iaf kl 6 skulle jag vara hos Stone's för att ta bilder med alla i gruppen som jag skulle äta med( innan själva dansen så brukar man tillsammans med sin dejt och sin grupp eller kompisar äta, vanligen på en restuarang eller fin middag hos någon). Iaf så tog mig dit först för bilder och middag innan dansen. Var en riktigt trevlig middag och trevligt sällskap. (kommer bilder). Efter det så var det dags för själva dansen som var i skolans cafeteria! Dansa dansa, blev de sedan efter dansen bar det av till Kevins för att hänga, nästan alla som var där åkte hem till honom! Måste säga att hela den här veckan kommer nog vara en riktigt stor del av mitt minne av USA, kan säga till alla er framtida utbytesstudenter och ni som funderar på att bli, Homecoming week är någonting som ni inte vill gå miste om, någonting som jag aldrig kommer glömma, grymma minnen från varje dag även om det var lite blandade känslor ibland.
 
Söndagen blev de skype med jacob och hjälpte till lite med att fixa lite i trädgården och bara chilla hela kvällen!
Blev riktigt långt, men men hoppas alla fattar lite av vad jag snackar om iaf, min svenska är inte på topp kan jag säga, märkte det när jag försökte förklara vissa saker för jacob när vi skypeade!
 
I alla fall hoppas ni alla har det bra där hemma saknar er alla! Happy Halloween btw! Bilder kommer i ett sepparat inlägg!
 
Ciao, herrå hare bra !!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Christoffer

Schyssta bilder! Du klär ju riktigt bra i kostym.
Verkar som vanligt ha fullt upp :)

2012-10-24 @ 10:43:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Myhighschoolyear

Här delar jag med mig av mina dagar som utbytesstudent i USA genom bilder, berättelser, videos och annat smått och gott! So Enjoy or Beat it

RSS 2.0