Cheesecake factory, Sleepover, BINGO and Football!!

Hallooj!!
 
Veckorna går fort som ingenting annat kan jag lova, kändes som jag skrev förra inlägget igår...  aja anyway!!
 
Fredagen bjuder som vanligt på game night! den här veckan var inget undantag, vi mötte Discovery Canyon från Colorado springs! Det var också vår första hemma  match så de var rätt stor press på oss att vinna! Vanlig skoldag till att börja med och sedan efter skolan bjöds de på tailgaiting, vilket är ungefär som utegrilling där man käkar och umgås! Samtidigt som tailgaitingen pågicks så spelade skolans softball team så självklart tog vi bilen till softballplanen som låg på andra sidan gatan och kollade på när de krossade Thomas Jefferson high school! De är tydligen obesegrade än så länge :D 

Dax för match, vanliga uppvärming kördes igång och sedan de vanliga snacket innan matchen! För er som inte vet så går de till ungefär såhär, kanske inte har berättat hur de är iaf så börjar coacherna med att gå igenom några plays som vi kommer spela och sedan dubbelchecka så att alla har koll på vad de ska göra! Sedan lämnar de oss ensama så att vi får tagga till lite själva och sedan är de dags att be, team captains ber en bön för hela laget samtidigt som alla håller varandra i händerna och avslutar med ett amen!!
Efter de gjorde vi nått rätt speciellt, vi radade upp i 6-7 rader och vandrade ner till stadion med två stor harley davidson motorcyklar framför oss med amerikanska flaggan och skolans flagga på sig!
 
Körde sedan igång med uppvisnings uppvärmningen där vi ungefär visar upp oss och skrämmer motståndarna, haha!
 
Iaf matchen kördes igång vi fick börja med kick off vilket betyder: speaker "number 40, Anton Alm is doing the kick off for the cardinals, he is an exchange student from Sweden studying here at Elizabeth high school, give him a big round of applause!
 
Matchen gick sådär för oss vi förlorade med 13-15, gick helt okej för mig inte så mycket att göra!
 
Saturday, blev en heldag med Dalton och några footballskillar! kvällen bjöd på grillning hos kevin, korv, pork och allt möjligt! De var riktigt kul, slutade med att vi åkte hem till dalton och kolla film och hänge lite, slutade med att jag sov över där, igen!!
 
På söndagen skulle lori till Downtown denver för att käka lunch med några vänninor och spela bingo( lite pensionnärs varning tänkte jag men de visade sig att de var en del unga där, faktiskt, kanske är tvärt om här i staterna), så hon frågade mig ifall jag villa haka på, tyckte de lät kul, har aldrig spelat bingo seriöst så jag hakade på! Hon bjöd på lunch på Cheescake factory, en riktig superrestuarang med den största menyn jag sätt! fanns enormt mycket att välja mellan! Blev ingen hel amerikanskt utan britiskt, fish and chips! amerikanarna kunde dom med, riktigt god mat och trevligt sällskap! Efter det begav vi oss till downtown denver för BINGO!!
Slutade med att vi sammanlagt vann 25 dollar, vilket var rättså lite jämfört med vad man kunde vinna på bingot( mellan 100-500 dollar) vi vann på lotter som de också sålde där!

Härligt helg som stod för mycke härliga påhitt!!
Den här veckan har bara bestått av en riktig dag, måndag som var en vanlig skoldag. Tisdag och onsdag har varit sjukdagar, tror Cooper har smittat mig, han var sjuk den här helgen. Har halsont och är lite smått förkyld.. blir förmodligenn skola imorgon!
 
Har förövrigt slutat med cross-countryn och ska börja med soccer, känner att jag saknar de för mycke så förmodligen nästa vecka när jag är frisk så ska jag göra min första fotbollsträning!! På lördag blir de konkert, Skylab i Denver Coliseum, house/ dubstep konkert med några kompisar, ska bli skiit kul, jäkligt taggad!
 
Hoppas allt rullar på bra där hemma och att ni njuter av sista sommardagarna för på lördag tror jag de är sista sommardagen! 
 
 
Ciao!
 


Kommentarer
Cicki

Förstår att det känns häftigt att komma in med den eskorten...blir kul med fotbollen igen!!
På lördag är det höstdagjämningen, men hoppas solen och värmen stannar...

2012-09-20 @ 15:00:38
Christoffer

Läste detta inlägg nu, såg att du slutat med löpningen. Förstår dig! Att bara vara på den höjden är ju en acklimatiserings process i sig.

Peace

2012-09-21 @ 08:06:16
Christoffer

Förresten, riktigt schyssta bilder! Hälsa fotografen det.

Svar: haha, går bra, vi vann nyss vår första match!! ska göra första soccer träningen på måndag!! blev lite segt med cross-country så ville göra nått lite mera roligt!
Anton Alm

2012-09-21 @ 08:07:14


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Myhighschoolyear

Här delar jag med mig av mina dagar som utbytesstudent i USA genom bilder, berättelser, videos och annat smått och gott! So Enjoy or Beat it

RSS 2.0