Helg och så började ju skolan!!

Tjeenare!!
 
Min helg och vecka har varit riktigt bra! hoppas ni har har de bra där hemma i sverige! Helgen, eller fredagen för att vara exakt, började med en "testa-på" skoldag för nya elever och freshman(första åringar i high school). Det började med några tal och lite praktisk information om hur dagen skulle se ut. Blev sedan forslad till ett klassrum med en hel drös med utbytesstudenter och nya studenter och namnlekar lektes och tidsfördrivande spel för att lära känna varann. träffade 4 tjejer från tyskland och en tjej från finland med kass engelska som man inte förstod så mycket av. Var härligt att äntligen få träffa nån i sin egna sits och lära känna några av dem. Man fick sedan, efter att ha fått umgåtts lite med folk, göra en såkallad walk-the-schedule, som innebar att jag fick gå en kort riktig skoldag och träffa alla lärare och få lite info om kurserna som jag tar. Visade sig att jag har en av världens bästa matte och engelska lärare som är hur sköna som helst och skämtar hela tiden. Dagen drev på och sedan hem till middag och lite filmmys med familjen. 
 
Lördagen stod för ett jäkligt tajt schema, klockan ställdes på 6.45 för att dra på amerikansk fotbolls träning inför träningsmatchen. In i duschen och snabbt hem och få i sig nått att käka och sen vidare till födelsedagsfest för Cooper, min värdbror, som fyllde år i lördags! Hem till hans flickvän och fira hans flickväns mamma och pappa som hade 40 års party! självklart var det klassisk amerikansk mat, Hambrugers! Hann även med en första skypea med sverige och mamma och pappa då var kul att se de, de fick även träffa Dean, Lori och Cooper. Måste ju säga att trots att man har de underbart här i USA så saknar man alla där hemma väldigt mycket! Men Kul att få träffa lite folk efter en vecka av amerikansk fotbolls träning. Var tvungen att lämna festen lite tidigare för att komma i tid till träningsmatchen. Var rätt nervös för enligt mig så brukar de komma runt 10 pers o kolla när de är träningsmatch när man spelar, den här träningsmatchen mellan olika spelar i vårt lag kom det ungefär 100-130 pers som fyllde läktarna. Så var lite smått nervös när man gick fram för att kicka min första PTA(point after touchdown, som man gör varje gång efter man har gjort en touchdown). Var en rätt häftig känsla när man drog igenom 3 av 3 och fick igång hejarklacken som skrek: SWEDEN, SWEDEN, SWEDEN!!!
 
Söndagen blev en relax dag, eller ja, ungefär! blev en snabb sväng till The Mall! Ett helt sjukt enormt köpcenter som var lika stor som en hel stad och jag skämtar inte! Bara Parkeringsplatsen var nästan lika stor som halva sunnersta, haha! Blev ett lite försenad födelsedags köp, keps och lite mobil jakt där. Skönt att Cooper nyss tagit sitt körkort så man kan ta sig runt överallt så när Coopers kompis mamma bestämde sig för att handla mat så  tog vi bilen hem och dagen avslutades med en ta-de-lugnt kväll och lägga sig i tid för skolan stod på schemat på måndagen.  
 
Måndag och min första skoldag, kanske de man sett fram emot mest!! Klockan ringde 6.30 och man var tvungen att släpa sig upp tidigt och gör sig redo och sedan väntade den klassiska amerikanska skolbussen för första gången! Skolan var helt smockfull med elever redan runt klockan 7, först väntade ett informations tal och och ett tal om skolåret som vanligt! Sedan första lektionerna där jag lyckades komma i tid till allihopa! Lunch, kände inte så många från den kursen som jag hade och i ett hav av elever som alla kämpar sig fram för att komma till lunchkön så var de svårt att hitta nån man kände att käka med så var lite nervös att jag skulle behöva sitta ensam men hittade några sköna människor som frågade om jag var The swedish guy och sedan var de lungt med att behöva sitta ensam!!
 
Mitt schema såg ut så här för er som undrar!
First Block: Integrated Math 2
Second Block: LA(= english 300 , junior level)
Third Block: U.S goverment
Lunch
Fourth Block: Football, ungefär som weight training(gymma)
 
Fifth Block: Foods 1, hemkunskap ungefär
Sixth Block: Off hour, håltimme
Lunch
Seventh Block: Study Hall, letkion för att göra läxor
Eight Block: Clay eller anatomy får välja snart, clay är typ forma lera ungefär!
 
Så varannan dag har jag Red day som är 1-4 block(block är som en period) och varannan dag har jag White day som är 5-8 block!
 
Blev sedan amerikansk fotbolls träning efter skolan, lite kicks och fys!
 
 
Tisdag, white day väntade och mina roliga klasser började! Lite svårt att komma in i de nya systemet med går rätt bra tycker jag! Vår mattelärare är den bästa jag haft någonsin han är hur skön som helst och skämtar runt hela tiden och han verkar älska mig och sverige och Zlatan( han gillar tydligen fotboll, soccer). Han Avbryter lektionen var och varannan minut för att prata om oss och sig själv och skämta runt så matte har plötsligt blivit roligt! Engelska lektionen var kanske en av de roligaste lektionerna jag haft, samma sak på den lektionen läraren skämtar runt och berättar massa, han försökte även testa på lite svenska! Roligaste jag vart med om på länge!!
Amerikansk fotboll efter skolan och första special team, vilket är teamet som är inne vid kick offs, då matchen börjar, och PAT's! Så äntligen började träningen på riktigt för mig!!
 
Onsdag! Skön dag idag, alla enkla lektioner som inte kräver så mycket ansträngan( white day) laga mat på morgonen sedan håltimme då jag bara chillade och lärade känna lite nytt folk som också hade off hour så vi tog bilen till Sonic(snabbmatställe) i centrum av Elizabeth och spenderade 2 och en halv timme med att bara ta de lugnt! Sedan lite läxgöra i study Hall och sedan var jag på möte med min student counselor för att ändra lite i schemat! Gick med i cross country running(terränglöpning) teamet idag, ska bara vara kicker i amerikansk fotboll så coach lät mig vara med i CC running teamet, så från och med nu så blir de först CC running i 1 timme och sen football i 1 timme ungefär! Fick börja terränglöpningen med att springa 5 k, så dog nästan pågrund av den höga höjden, typ 2500 meters höjdskillnad....
 
Så, så har min första skolvecka i USA sätt ut, hoppas skolveckan i sverige vart bra för er! Slänger in lite bilder också så ni slipper läsa så mycket!
 
Ha de bäst allihop, ciao peace hejdå och all vad man nu säger!!
 
Redo för skolstart
 
 
 
Bussen till första skoldagen, Lori som tog med hennes kamera!
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Cicki

Låter som om du har det riktigt bra! Fint att du börjar med att komma i tid...

Svar: Jajamänsan, klar man gör ;)
Anton Alm

2012-08-23 @ 09:13:25
Widerholms

Hej
Albin är tillbaka i VP...men vi undrade var du var Anton.
Nu vet vi var du är...Good luck med everything thing over där = )

Svar: Härligt att höra, hoppas de går bra för Vp där hemma! haha tackar :)
Anton Alm

2012-08-25 @ 20:49:56
Mickis, the most awesome person you know.

Fan vad härligt det låter Anton!! Vi saknar dig massor i S11B! Kram kram <3

Svar: Tro mig de är ashärligt :)! blev intervjuvad av lokala tidningen idag ;) jag saknar klassen med <3
Anton Alm

2012-08-27 @ 20:44:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Myhighschoolyear

Här delar jag med mig av mina dagar som utbytesstudent i USA genom bilder, berättelser, videos och annat smått och gott! So Enjoy or Beat it

RSS 2.0