Thanksgiving, Black Friday shopping and Wrestling!

Tjenare! 
 
Har vart riktigt dåligt med bloggandet på senaste tiden, men har haft fullt upp och vart trött och så har inte blogg hemsidan funkat. Men men, ska försöka få med så mycke jag kan, har inte så jätte mycke tid att lägga ner på bloggen. Iaf... 
 
Förra veckan hände det inte så mycke, förutom att jag startat en helt ny sport, brottning! Första träningen var riktigt jobbig, för lära mig hur man attackerar och hur man försvarar sig, the basics! Så coach tog mig åt sidan och lärde mig det, sedan var det dags att lära sig lite nya attack moves. Firemans carry och lite annat. Efter det så fick jag fortsätta med the basics. Sedan de sista 30 min var de konditions träning och styrka. riktigt tufft för innan så brottades man live mot varandra 100 % för att försöka få ner den andra på rygg med två skuldror i backen eller ha kroppen bakom den man brottas med med kontroll. Så man var riktigt trött bara efter det och så skulle man sedan konditions träna. Måste säga att brottning är bland det mest fyskiskt krävande jag gjort. 
 
Blev sjuk på torsdagen till lördagen så hände inte så mycke på hela helgen, söndagen var the game time, broncos spelade mot San Deigo Chargers om ja inte tar fel. 
 
Så denna vecka eller förra blir det, var det thanksgiving week. ungefär som vårat höstlov förutom att vi har en hel veckan medans vi måste gå i skolan måndagen och tisdagen, så hände inte så mycke där i mellan, brottning båda dagarna och onsdagen efter. Skolan rullade på rätt lätt den veckan, håller på att fin slipa lite på min clay projekt en gargoyle, off hour hänge jag med polare och kollade football, på engelskan håller vi på med ett video projekt där vi gör en egen veriasion av Macbeth av Shakespear, i U.S govt tog vi vårt stora konstitution test som jag missade veckan innan då jag var sjuk. Inte så mycke mera intressant som händer i skolan.
Som jag sa så var det thanksgiving på torsdagen, tror rätt många redan vet hur thanksgiving går, till så hoppas att en förklaring inte är behövd. Iaf, på torsdags morgon så åkte hela familjen till min värdmammas bror i Aurora, som ligger rätt nära Denver. Där väntade släkt middag som de flästa gör, samlar ihop sin släkt och har en stor middag med kalkon och en massa mat, förutom kalkonen så tror jag att det är rätt olika vad man har mera men iaf, så var vi 13 personer där som käkade och någonting annat som är stort på thanksgiving är "Thanksgiving Football", där de visar profootball på thanksgiving som alltid brukar visas på söndagar, detta är också ett tillfälle för många organisationer att dra in pengar. Så delvis under middagen och innan och efter så kollade alla på football, Detriot vs Houston. Så det var riktigt kul och häftigt att testa på thanksgiving, efter middagen och footballen så har min värdfamiljs släkt en tradition att spela scrabble(alfapet) efter eller i alla fall mammorna, de flesta andra var riktigt trötta efter middagen som man äter till man spricker, dock var jag tvungen att ta det lite lugnt med maten pågrund av att jag måste tänka på vikten nu när jag brottas. Vi åkte sedan hem och bara tog det lugnt efter det! Lite familje tid när man kom hem.  
 
Fredagen var jag ledig från brottningen så tog tillfälle att hänga med polare. Fredagen är också en av usas största shopping dagar då ALLA affärer har super reor med super billiga priser, men bara under en eller två dagar så folk är helt galna och väntar flera dagar innan affärerna öppnar, alltså campar utanför. I alla fall så är det helt galet mycke folk ute, ungefär 10 gånger värre än jul och mellandags shopping när den är som värst! Tror cooper sa att cirka 500 människor dör varje år genom att bli nertrampade. Lyckades att få tag på ett par nya hörlurar eftersom alla fyra som jag har inte funkar haha som var gjorda i gissa vilket land, SWEDEN! och en ny ryggsäck och lite annant.
Lördags morgon hade vi brotting från 9 på morgonen till 10.30 så lite samma  ungefär, varje träning ser ganska likadan ut. Börjar med uppvärming genom att springa runt mattan som vi rullar ut som är ungefär lika stor som en halv innebandyplan. Sedan, gör vi en övning som kallas push-pull där man i princip knuffar och drar i den man brottas mot för att få de ur balans eller för att få en bättre set up för att attackera deras ben. Iaf efter det så visar coach nya attack och försvars moves och låter oss sedan testa med en partner. Efter det så live brottas, man går i hop tre stycken i en grupp i ungefär samma viktklass och erfarenhet och brottas sedan för att försöka få ner den andra, man byter av varandra så att man är inne i två ronder och vilar en. Efter det är de kondition och styrka så är rätt tufft men kul. 
 
Lördagen så fyllde en av utbytesstudenterna år så hon bjöd med mig till mid-night bowling, som ni kanske fattar så spelar man bowling mitt i natten, var rätt cool de hade musik och släkte ner hela bowling hallen och hade massa laser och andra ljus och ljud effecter igång medans man bowlade. Gick rätt bra, jag och en annan kille från chile var rätt lika från vad jag kan minnas. Var kul käkade nacos och bowlade från kl 11 till 2 på natten. 
 
Söndagen var en chilldag utan brottning så kollade football vid 3 på dagen, var sedan var jag tvungen att hålla på med våran Machbeth video projekt. Så höll på med det hemma med cooper, john och zach hela dagen och halva kvällen. Var sjukt kul att göra, en jäkla massa skratt och en del bloopers så var kul att titta på dagen efter när vi visade den i klassen. 
 
Hoppas allt är bra där hemma och att alla mår bra, ha de bra allihop! Ciao. 
 
 
 
 

Såg den här saken flyga runt mitt i köpcentrumet, haha rätt coolt!
 
 
At the mall!
 
Black fridays shopping resultat!
 
 
Födelsedagsbarnet vid bowling hallen.
 
Gick ut och käkade på lördagen med familjen. 
 
En av affärerna vi var till, skid, skateboard och sånt!
 
samma affär
 
Hittade en shysst skidhjälm som skulle likna R2-D2.
 
 
 
The mall!


Kommentarer
Christoffer

Verkar som det är rätt varmt, då man ser dig gå runt i t-shirt :) Tycker inte alls att du skriver för sällan, det är precis lagom mycket och ofta. Du har ju fullt upp med annat! Lev väl och må bra!

2012-11-30 @ 23:07:54


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Myhighschoolyear

Här delar jag med mig av mina dagar som utbytesstudent i USA genom bilder, berättelser, videos och annat smått och gott! So Enjoy or Beat it

RSS 2.0