Helgen, de är det man längtar efter!!

Tjeenare!!
 
Vart väldigt dåligt bloggande från min sidam, ska försöka bättra på de lite, har haft en tuff vecka med fotbolls match, cross-country meet och träning träning och läxor så har inte haft tid med bloggandet!!
 
Men men nu ska man inte vara negativ. Skolan rullar på som vanligt och allt är bra här borta på andra sidan atlanten. Fredagen bjöd, som vanligt, på fotball game! Så fredagen började jag med något som börjar bli en vana, gå till omklädningsrummet kl 7.30 och byta om till game jersyn( mathctröjan) och sedan gå runt med den hela dagen för att göra reklam. Så runt kl 13 nått sånt så fick vi gå tidigt från lektionen och ta oss till Canon City som ligger ungefär 2 h  med bil fårn elizabeth. Så den längsta bussresan hitlis, sov mestadels av den för jag var ruskigt trött. C team, freshman spelade först och förlorade med rätt mycke! Sedan var de dax för min andra fotball game, var rätt nervös men gick väll helt okay! började rätt kasst med att missa ett fieldgoal, dock tack vare att motståndarlaget stal min tee så fick ta Coach egna extra tee som var halft sönder så sprang ut på planen lite nervis och såklart så blev de en total miss, sa tjong och åkte rakt upp i luften och de var de! Kickade två PAT och två kickoffs som var helt okej efter de, men coach var inte så nöjd, lite skäll...! Dessverre var gick de för hela laget som torskade med 30eller 29- 14... så blev en lång ledsen bussresa hem. Fick dessutom en köttig tackling mot mig efter kick off så var lite stel i nacken efter de dock så fick de ett straff för de för att det var efter signal( 10 yrds bakåt).
 
Spenderade lördagen och söndagen hos en kompis med 4-5 andra och kollade film och badade(han hade ett sjukt stort hus och jätte fin pool) hela kvällen och slutade med att jag sov över där. Riktigt kul kväll och morgon. Hann även med en skype med familjen och viktor( på söndagmorgonen) som befinner sig i Clevland som utbytesstudent! härligt att få dela med sina tankar och erfarenheter och höra vad han har haft för sig! Kul att se hela familjen och berätta om vad man har gjort, fick lite hemlängtan efter de som krypit hela veckan men men lite musik och aktiviteter med familjen och skolan har hjälpt lite. Resten av söndagen blev en chilldag/kväll med familjemys och film.
 
Upp för att börja en ny skolvecka, homegame week! första hemma matchen den här veckan. Skolan rullar på som vanligt cooper har vart sjuk nästan hela veckan, 102 F feber så håller mig lite borta från honom. Har bytt anatomy till clay istället var för mycke kemi som de skulle börja med den här veckan, kemi som jag inte hade en aning om vad det var så var lika bra att jag bytte istället. Hade min första clay class i onsdags, var kul fix leka lite eftersom de andra höll på att avsluta ett projekt så nästa class som är imorgon(fredag) ska jag få börja lära mig lite! skönt folk som är i den klassen så är väldigt glad att jag böt! För er som inte vet vad clay är så är de lera som man skuplterar med på olika sätt.  Den här veckan bjöd även på JV-fotball game på måndagen som vi vann med 26-6 tror jag. Kickade några bra kick offs och 2 av 3 PAT( missade för att holdern inte placerade den på teen) första vunna hemma matchen så vi fick "ring the bell" vilket betyder att vi fick ringa i en klocka vid stadiumet för att visa att vi vann vår match! Kul grej :p
Den bjöd också på ett cross-country meet(lopp), mitt första och de var på hemmaplan också, taggad! visste dock att jag inte skulle få springa Varsity för att jag inte hade vart med på någon cross-country meet än vilket man måste! Så bleb JV för mig vilket inte spelade någon roll. Var rätt taggad men visste att höjden skulle döda mig... (2400 möh jämfört med 0 hemma i uppsala) första 200 meterna var fotbollplanen och en raksträcka så bestämdet mig för att kuta så snabbt jag kunde för att få en bra startplacering så var först efter 200 m. Men visste att jag aldrig skulle orka så sackade efter lite och slutade på 14 elle 11 plats var lite osäkert sprang på 20:12, loppet var totalt 3.1  miles vilket är runt 5 km något sånt så gjorde rätt bra för att var första loppet! var rätt kul men vet inte hur jag känner för cross-country är sugen på att börja med fotboll(soccer), men vet inte riktigt.
 
Vart en fartfyld vecka så man längtar efter helg, imorgon väntar första hemma matchen, nervööööstt!! och ett JV match på lördagen!
 
Hoppas allt är bra där hemma med alla och att Kultur Natten var bra för er alla! har hört lite dåliga nyheter sen senaste inlägget, Lundellska skolan kanske ska läggas ner, tråkigt att höra! Hoppas komunen låter den vara kvar, ge mig gärna lite info om hur det går!
 
Ha de bra alla, ciao och hejdå!!

Slänger in en bild på mitt första Clay värk! lekte lite och skrev en tjejs namn med lera!
 
 
 
 
 


Kommentarer
Christoffer

Du verkar bli bättre och mer insatt i football för varje träning/match! Alltid svårt att börja med något nytt, bara kämpa på brorsan.(själv förstår jag inget)
Tyckte precis som dig att det var roligt att skypa och ha live kontakt, märks att du trivs ,med den entusiasm du har i rösten :)
Om du frågar mig skulle du kunna bli en riktigt bra cross-country löpare, 20 min på 5 km på den höjden är riktigt bra! Tänk hur bra tränad du skulle bli och vilken lungkapacitet du skulle bygga upp. Men förstår samtidigt att det fullspäckade veckorna snor energi.

/Hörs snart och fortsätt skriv!
Big Brotha

2012-09-21 @ 08:00:02


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Myhighschoolyear

Här delar jag med mig av mina dagar som utbytesstudent i USA genom bilder, berättelser, videos och annat smått och gott! So Enjoy or Beat it

RSS 2.0