live your life with no regret

Halloj!
 

Har inte kunnat uppdatera de senaste dagarna, har vart rätt upptagen. Kommer lite mera info om de senare i inlägget.
Iaf, tror jag avslutade senast förra onsdagen, så tordagen var en vanlig skoldag, football träning efter skolan den enda jag gjorde den veckan och har man så få träningar så får man inte starta så på vår borta match mot Lewis Palmer så fick jag inte göra allt!
Samling utanför skolan kl 4 och sedan en 45 min bussresa för att sedan kross Lewis Palmer på deras Homecoming game! För er som inte vet vad homecoming är så ska jag kort förklara. Homecoming är en vecka i hösten som skolan man går på har en vecka med massa aktiviteter och olika dagar då man klär ut sig att göra en massa saker med skolan för att få igång skolkänslan! Höjdpunkten för hela den veckan är fredagens footballs match då hela skolan kommer för att supporta footballlaget men det största är Homecoming dance, är ungefär som Prom fast lite mindre. Vår Homecoming är den 19 october.
Iaf tillbaka till matchen. Så de var deras homecoming och de hade pressen på sig att vinna! De gick riktigt bra för oss i första halvlek, 21-6 och i mitten av andra halvlek 34-6! Vi trodde att vi hade vinsten, men efter två touchdowns från de stod det 34-20 och efter bara några minuter senare stod de 34-27 vilket betyde att en till touchdown från de och en lyckad PAT(Point After Touchdown) så skulle de stå 34-34 på tavlan! Vi jäkligt nervöst när vi förlorade bollen till de vid deras 35 yard linje med 1:35 kvar och de lyckades passa den till en receiver som sprang ända fram till våran 45 yard linje och har då 4 nya försök att avancera 10 yard för att få 4 nya försök att göra poäng, så de försökte passa bollen istället för att springa med den för att de inte hade så mycket tid kvar! Första försöket: misslyckad efter en dålig pass, andra försöket: misslyckat, tredje försöket så fick de ett straff: holding! vilket betyder att de måste starta 10 yard från den punkten de startde sitt försök och det betyder också att de för göra ett nytt tredje försök och de missade igen! Sista försöket, de lyckades fånga bollen men de avancerade inte tillräckligt många yard för att få 4 nya försök så bollen gick över till oss vi hade vunnit, eftersom det var cirka 15 sek kvar. Våran första vinst, och vi fick förstöra deras homecoming vilket var riktigt kul!! Det gick rätt bra för mig fick hålla mig till kick off och gjorde det bra så var riktigt nöjd med vinst och allt de där och dagen efter väntade skylab så kunde inte vara annat än GLAD! 
 
Som jag berättade tidigare i förra inlägget så var lördagen, koncertdag! På lördagen hade volleyboll tjejerna hemmamatch så jag, kevin, brandon, chantz, hunter, tog oss ner till skolan och kollade när JV spelade! Jag chantz och dalton var tvugna att åka när Varsity skulle eftersom vi skulle till Skylab som började kl 7. Så åkte hem till dalton först för att vänta på att hans pappa skulle komma och hämta upp oss!
Sedan åkte vi till downtown denver där daltons farsa hade fixat ett hotel rum åt oss och han( genom hans jobb eller nått sånt), och de hotelet var inte dåligt kan jag säga, ruskigt stort!!(scrolla ner för bilder). Så vi chillade lite på rummet och kollade lite amerikansk football. Åkte sedan iväg och käkade middag med Daltons mamma hans pappa chantz. Riktigt trevligt. Hade lite tid över innan koncerten började så för att jag skulle få känna på lite amerikanighet så tog de mig till Bass pro shop, ett paradis för den som gillar fiske, camping, jakt och ALLT som hör till de! Så vi strosade runt i butiken( borde kallade de superstore eller nått för de var STORT som bara den) och kollade på vapen fiske grejer och alla uppstoppade djur och fiskar som fanns i butiken.
Sedan var de dags för de man väntat på så länge!!! SKYLAB, återigen så är Skylab en riktigt stor koncert där en rad olika DJ:s spelar house och dubstep musik! Skylab höll till i Denver Coliseum! Det bjöds på artister som Zedd, Porter Robinson, Gareth Emery, koncerten var mest till för att hylla artister i Colorado som blivit kända och ge tillfälle för lokalkändisar att spela lite men också på dj:s från Nya zeeland m.m.!
Var en helt underbar koncert vi var där från 19.00 till 01.30 och såg huvudartisterna som jag nämnde innan. Sjukt rolig kväll med härliga kompisar! Var lite smått kul att se att även 75 åringar håller till på sånna här koncerter, haha! Mitt i publiken när de uppträde så stod de en 75 årig gamal gubbe med en ljusstav och diggade och dansade till musiken och han verkade pigg , kan bara säga bra gjort! 
kl 01.30 kom hans pappa och hämtade upp oss och vi åkte hem till hotelet och tog en dusch för svettig var man kan jag säga efter allt dansande och sedan kan jag säga att man somnade riktigt gott!
Dagen efter var man rätt trött, men dags att packa och städa lite snabbt sedan ett snabb stopp vid Sonic för lite breakfast burritos och sedan bar det av hemåt! En relax söndag med lite städning och annat!
 
Måndagen bjöd på vanlig skoldag och sedan JV game som vi förlorade kommer inte ihåg med hur mycket men JV matcherna betyder inte så mycket så man är inte så taggad direkt.
Har iaf börjat med soccer(fotboll vanlig hederlig fotboll så från och med nu så är Football, amerikansk fotboll för er där hemma och soccer är fotboll så det blir lite lättare att förstå vilken sport jag pratar om), så har slutat med cross-country och börjat med soccer nu! Så när skolan slutar så går jag till soccer träning och när den är över så byter jag om till football grejer och kör de i en halvtimme ungefär!
Så gjorde min först soccer träning i onsdags, gick riktigt bra coach var riktigt nöjd och jag fick spela varsity och starta på torsdagens match men mer om de sen! De visade sig att vi hade fått en till utbytesstudent från Italien " and of course the europeans play soccer", så den träningen blev de lite ändringar med Giovanni och mig med i laget så ser  fram emot resten av säsongen, olyckligtvis så kan inte han spela förrenst nästa torsdag(4 october) men men! Och dagen efter, torsdag, så var de dags för första soccer matchen, hemma match som tur var! Vi spelade mot Beneth som inte var kända för att vara bra, så vi visste att de skulle bli vinst för det har gått rätt bra för oss än så länge med 7 vinster 1 lika och två förluster så vi visste att vi var de bättre laget och så var de också, slutaresultatet blev 9-0. Gick riktigt bra för mig, fick spela mittback och coach var riktigt nöjd och alla sa " finally you came and played soccer, dude you're going to win state for us" så tyckte de kändes som en godkänd första match, gjorde även ett mål (fick även spela lite central mittfältare). Var sjukt kul att spela, amerikanarna är inte direkt kungar med bollen så de var rätt enkelt men blev trött fort pågrund av att jag inte var så van med höjden plus att jag har vart lite inaktiv de senaste dagarna med bara football och sjukdom.
Aja ser bra ut för laget, de ligger två i league så om de bara vinner resten av matcherna så går till state play-offs vilket de bara gjort en gång de senaste 10 åren.
Torsdagen bjöd också på något väldigt oväntat, har vart rätt dåligt väder de senaste dagarna med ruskigt mycke blixt och regn, så vi har vart tvugna att koppla ur internetet två dagar i rad så de är därför de varit lite dåligt bloggande, men iaf som jag sa torsdagen bjöd på något oväntat, TORNADO, så vi fick höra i högtalarna att alla skulle gå ut i korridorerna med sina lärare sitta ner och hålla sig borta från fönster och dörrar. Så skolan var i vad de kallar lockdown, pågrund av Tornadovarning! Var lite speciellt med de, fick slippa lektion så jag var glad.
 
Ikväll väntar hemma match mot Rosevelt i football, så kom precis hem från morgonträning! Vi hade morgontränign eftersom vi inte har någon skola den här fredagen för att lärarna har någon konferens dag eller nått sånt tror jag!
I onsdags så bestämde sig min välkomstvärdfamilj att de ville bli min permanenta värdfamilj, blev riktigt glad för att jag hitilis vart så nöjda med dem!
 
Hoppas ni har de bra där hemma, saknar er alla!  Cioa
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Myhighschoolyear

Här delar jag med mig av mina dagar som utbytesstudent i USA genom bilder, berättelser, videos och annat smått och gott! So Enjoy or Beat it

RSS 2.0