Framme i USA

Äntligen framme!!! lång flygning nästan 18 timmar nått sånt tror jag, härligt med sällskap från gustav under hela resan! Han skulle vidare till Monterose en liten stad i bergen i västra colorado! så var riktigt glad att jag inte behövde flyga nå mera, riktigt jobbigt med jetlagen, den stora höjdskillnaden och den sjuka värmen, är helt sjuuukt varmt här! direkt när jag kom upp i ankomsthallen blev jag mött av Austgen family med en skylt på svenska där det stod Välkommen till Colorado och med en bilden på mig den amerikanska, svenska och colorados flagga! snällt av dem !! Blev sedan att försöka hitta bilen i parkeringshuset som var helt seriöst lika stor som en liten stad! självklart hade de en klassisk amerikansk bil, en stor pickup! Ut på motorvägen och i full fart och sedan till ett restaurang område! jag fick välja och de blev Village in! blev varmt välkommen av en servitris som välkomnade mig med att bjuda mig på paj och berätta sina livs historier om allt möjligt och trodde självklart sverige var Schweiz... hur går de till liksom ?
Hade en riktigt trevlig middag med familjen men var riktigt trött så vi åkte hem och där jag fick en rundtur i hela huset och garaget (hur stort som helst med all möjliga verktyg och allt möjligt)! var riktigt trött så efter det så gick vi in och pratade lite om allt möjligt och de visste tydligen att vi äter pannkakor på torsdagar, haha! Blev till att sova efter det!
Idag och igår hann jag med att följa med till skolan för att kolla hur den såg ut, hann med wal-mart, brandstationen där de visade mig runt hela stället och en massa andra saker!

Svårt att skriva på svenska kan jag säga, meningarna blir helt konstiga.... och när man inte riktigt vet vad man ska skriva! hoppas ni har det bra hemma i sverige!



Kommentarer
Morbror Mats

Lycka till med vistelsen i Colorado! Du kommer att få en fantastiskt bra erfarenhet med dej hem till Sverige; språket, ny kultur och nya kunskaper. Se bara till att alla lär sej att man gör gökur i Schweiz och bilar å telekom i Sverige.

Klaga inte på värmen i Colorado; här i Spanien har vi just nu +40 och inte långt härifrån har det varit +43. Svettigt om man säger så.....

Good luck and have a super stay in the US of A.

Morbror Mats

Svar: De ska jag se till att göra, har det bra här borta hoppas du har de bra i Alicante!! hälsa alla!!
Ha de bra // Anton
Anton Alm

2012-08-10 @ 18:29:47


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Myhighschoolyear

Här delar jag med mig av mina dagar som utbytesstudent i USA genom bilder, berättelser, videos och annat smått och gott! So Enjoy or Beat it

RSS 2.0